Leeuweriksweide 183, 6708LH Wageningen
0317-843825
info@oyit.nl

Systeembeheer

Met systeembeheer bedoelen wij het opzetten, configureren en onderhouden van alle computer, netwerk en gerelateerde systemen binnen uw bedrijf.
Systeembeheerder zorgt er tegenwoordig voor dat uw bedrijfsprocessen zonder problemen verlopen.


Systeem beheer bij Oyit omvat de volgende onderdelen:

Het verzorgen van back-ups

Bedrijfsdocumenten, klantgegevens en databases zijn belangrijk en kunnen niet gemist worden bij een goed functionerend bedrijfsproces. Vandaar dat het opslaan en het maken van een back-up van deze bestanden net zo waardevol is als het beveiligen van het netwerk en de computers.
Door het regelmatig maken van een back-up wordt het per ongeluk beschadigen of verwijderen van gegevens of bestanden tot een minimum beperkt.

Het installeren en uitvoeren van updates op computers of server

Updaten is in de eerste plaats nodig om met de nieuwste versie van de software te werken. Om op deze wijze te beschikken over de nieuwste functionaliteiten. Maar door beschikbare updates direct te installeren, werk je ook altijd met de nieuwste en veiligste versie van je software.

Het installeren en instellen van hardware en software

Het is in veel gevallen handig om dezelfde computers te gebruiken binnen een bedrijf. Hetzelfde merk met dezelfde componenten, omdat systeembeheer dan minder werk behoeft.

Het opnieuw instellen van wachtwoorden

We zien in de media dat er vele wachtwoorden op straat liggen. Als bedrijf willen we natuurlijk niet dat er door (onbetrouwbare) derden in het systeem wordt ingelogd.

Het toevoegen/wijzigen/verwijderen van gebruikersinformatie

Het updaten van gebruikersinformatie heeft eveneens veel met beveiligingsaspecten te maken. We willen bijvoorbeeld niet dat ‘oude’ gebruikers nog gebruikt kunnen maken van het systeem.

Het beantwoorden van technische vragen

Goed bereikbaar en technische communicatie op het niveau van uw medewerkers.

Het zorgen voor de beveiliging van het computernetwerk

Onderhouden van de IT-infrastructuur, verzorgen van toegangsbeheer (wie mag, maar en wanneer toegang voor krijgen) en het toepassen van het beveiligingsbeleid (niet alleen gebruikersbeheer, maar ook firewalls en applicatie rechten).

Het documenteren van de werking van het systeem

Er kan altijd iemand ziek worden of succes zoeken in een andere omgeving. Het is dus van belang om informatie vast te leggen.


Ons standaard uurtarief bedraagt € 85,-.
Met een supportcontract hebt u uiteraard voorrang op klanten zonder supportcontract. U ontvangt maandelijks een overzicht van de besteedde uren.
Zo houdt u grip op de kosten.