Leeuweriksweide 183, 6708LH Wageningen
0317-843825
info@oyit.nl

Onderhoud ERP systemen

Een ERP systeem (Enterprise Resource Planning) is een software applicatie die belangrijke informatie van verschillende bedrijfsafdelingen samenbrengt.
Met ERP pakketten worden bedrijfsprocessen geautomatiseerd om efficiënter te kunnen werken en worden de automatisering van administratieve, financiële, commerciële en logistieke processen ondergebracht in één softwareoplossing.
Een ERP systeem stelt zich als als doel om bedrijfsprocessen te integreren zodat efficiëntie en consistentie ontstaat.

Enkele voorbeelden van ERP systemen zijn:
Exact
Microsoft Dynamics
SAP

CRM (Customer Relationship Management) software of CRM systemen ondersteunen speciaal Sales en Marketing. Deze systemen zijn ontworpen voor bedrijven die hun klantrelaties en Customer Lifetime Value (CLV) willen verbeteren.

Enkele voorbeelden van CRM systemen zijn:
Tribe
SalesForce

Helaas komt het regelmatig voor dat het onderhoud aan een de systemen niet juist of naar ontevredenheid wordt uitgevoerd.
Daarnaast zien wij dat antwoorden op vragen aan helpdesk’s van ERP/CRM leveranciers soms lang op zich laten wachten of in onbegrijpelijke taal wordt beantwoord.

Het is normaal gesproken geen optie om bij ontevredenheid te op zoek te gaan naar een ander systeem of een andere leverancier.
Het systeem is vaak een behoorlijke kapitaalsinvestering geweest, in in bepaalde branches zijn er weinig alternatieven.
Ook is het voor de kleinere ondernemer vaal moeilijk om en vuist te maken, omdat formulering van de problemen een technische achtergrond behoeft


Oyit biedt de mogelijkheid aan MKB bedrijven om bij problemen met ERP /CRM systemen het beheer en het contact met de leverancier over te nemen.

Om te komen tot oplossingen bij onderstaande situaties:

  • Het systeem is onvoldoende geïmplementeerd
  • Processen zijn slecht ingericht
  • Het systeem is te omvangrijk, vanwege inkrimping
  • Overbodige modules
  • Te veel maatwerk
  • Te weinig interne en/of externe deskundigheid
  • Key-users met kennis zijn niet meer in het bedrijf aanwezig
  • Gebrek aan technische kennis
  • Gebruikers zijn onvoldoende getraind
  • Onvoldoende tijd om kleine aanpassingen door te voeren (bv. aanmaak nieuwe gebruikers)
  • Onvoldoende kennis om kleine aanpassingen door te voeren
  • Afspraken met de leverancier onduidelijk
  • Slecht contact met de leverancier
  • Niet in staat aangedragen oplossingen van de leverancier door te voeren
  • Communicatie naar andere systemen werkt niet meer
  • Dataproblemen
  • Het niet declasseren van legacy applicaties
  • Het systeem is meer gedoe dan een hulp
  • etc…