Prof. Meulenbergstraat 7 6709 VL Wageningen
0317-843825
info@oyit.nl

Systeembeheer

Met systeembeheer bedoelen wij het opzetten, configureren en onderhouden van alle computersystemen, netwerken en gerelateerde ICT-systemen binnen uw bedrijf.
Goed en vakkundig systeembeheer zorgt er voor dat al uw bedrijfsprocessen zonder problemen verlopen.

Systeem beheer bij Oyit omvat de volgende onderdelen:

Het verzorgen van back-ups

Bedrijfsdocumenten, klantgegevens, gebruikersgegevens, rollentoewijzingen en toegevoegde databases zijn belangrijk en kunnen niet gemist worden in een goed functionerend, effectief bedrijfsproces.
Het opslaan en het maken van back-ups van deze gegevens is net zo waardevol is als het beveiligen van het netwerk en de computers.
Door het regelmatig maken van een back-up wordt het per ongeluk beschadigen of verwijderen van gegevens of bestanden tot een minimum beperkt.
Dit geldt uiteraard ook voor webapplicaties.

Het installeren en uitvoeren van updates op computers of server

Updaten is in de eerste plaats nodig om met de nieuwste versie van de software te werken. Op deze wijze beschikt over de nieuwste functionaliteiten.
Maar door beschikbare updates direct te installeren, werkt u ook altijd met de nieuwste en veiligste versie van de de door u gebruikte software.

Het installeren en instellen van hardware en software

Het is in een aantal gevallen handig om dezelfde computers te gebruiken binnen een bedrijf.
Hetzelfde merk met dezelfde componenten en dezelfde configuraties kan leiden tot minder systeembeheer.

Het opnieuw instellen van wachtwoorden

We zien in de media dat er vele wachtwoorden op straat liggen.
Als bedrijf willen we niet dat er door (onbetrouwbare) derden in het systeem wordt ingelogd.
Het is hier zaak om een pro-actief proces te installeren dat regelmatig vraagt om een nieuw wachtwoord.

Het toevoegen/wijzigen/verwijderen van gebruikersinformatie

Het updaten van gebruikersinformatie heeft eveneens veel met beveiligingsaspecten te maken.
We willen bijvoorbeeld niet dat ‘oude’ gebruikers (ex-werknemers) nog gebruikt kunnen maken van het systeem. Hun toegang moet worden voorkomen.

Het beantwoorden van technische vragen

Oyit biedt een goed bereikbaar en technische communicatie op het niveau van uw medewerkers.
Wij strooien niet met allerlei ingewikkelde termen en leggen in duidelijke woorden uit wat het betreft.

Het zorgen voor de beveiliging van het computernetwerk

Wij onderhouden de IT-infrastructuur, verzorgen het toegangsbeheer (wie mag, maar en wanneer toegang voor krijgen) en zorgen voor het juist toepassen van het beveiligingsbeleid (niet alleen in gebruikersbeheer, maar ook via firewalls en applicatie rechten).

Het documenteren van de werking van het systeem

Er kan altijd iemand ziek worden of succes zoeken in een andere omgeving. Het is dus van belang om informatie vast te leggen, zodat aanwezige werknemers gewoon hun werk kunnen doen.

Systeembeheer

Kosten

Ons standaard uurtarief bedraagt € 125,-.
Met een supportcontract hebt u uiteraard voorrang op klanten zonder supportcontract.
U ontvangt maandelijks een overzicht van de bestede uren, en houdt u grip op de kosten.

Vraag gerust een vrijblijvende offerte voor systeembeheer.