Prof. Meulenbergstraat 7 6709 VL Wageningen
0317-843825
info@oyit.nl

Onderhoud ERP systemen

Onderhoud ERP systemen

Een ERP systeem (ERP is een afkorting van Enterprise Resource Planning) is een software applicatie/systeem, geimplementeerd met als doel, relevante informatie van bedrijfsafdelingen op een overzichtelijke wijze bij elkaar te brengen.
Met ERP pakketten worden bedrijfsprocessen geautomatiseerd om efficiënter te kunnen werken en worden de automatisering van administratieve, financiële, commerciële en logistieke processen ondergebracht in één softwarepakket.
De integratie van een ERP systeem zorgt voor koppeling van de bedrijfsprocessen met efficiëntie en consistentie als gevolg. Zo kan men op snelle en betrouwbare wijze bedrijfsbrede rapportages of analyses genereren ter verbetering van processen.

Enkele voorbeelden van ERP systemen zijn:

Exact
Microsoft Dynamics
SAP

CRM

CRM (CRM is een afkorting van Customer Relationship Management) software of CRM systemen ondersteunen specifiek de Sales en Marketing afdelingen.
Deze systemen zijn speciaal ontworpen voor bedrijven die klantrelaties en Customer Lifetime Value (CLV) willen monitoren en verbeteren.

Enkele voorbeelden van CRM systemen zijn:

Tribe
SalesForce

Helaas komt het regelmatig voor dat het onderhoud en gebruik van deze systemen niet juist of naar ontevredenheid wordt uitgevoerd.
Daarnaast zien wij dat antwoorden naar aanleiding van vragen aan helpdesk ’s van ERP/CRM leveranciers soms lang op zich laten wachten of in onbegrijpelijke taal wordt beantwoord.
En weet zowel de manager als de medewerker niet waar hij aan toe is of hoe gebruik en inzicht te stroomlijnen.

Het is door de bank genomen geen optie om bij een dergelijke ontevredenheid te op zoek te gaan naar een ander systeem of een andere leverancier.
De software is vaak een behoorlijke kapitaalsinvestering geweest en in in bepaalde branches zijn er weinig alternatieven.
Ook is het voor de kleinere ondernemer vaal moeilijk om en vuist te maken, omdat formulering van de problemen een technische achtergrond behoeft.

Onderhoud ERP systemen

Uw oplossing

Oyit biedt de mogelijkheid aan MKB bedrijven, om bij problemen met het ERP /CRM systeem, het beheer en het contact met de leverancier over te nemen.
Om te komen tot oplossingen bij onderstaande situaties:

  • Het systeem is onvoldoende geïmplementeerd
  • Processen zijn slecht ingericht
  • Het systeem is te omvangrijk, vanwege inkrimping
  • Overbodige modules
  • Te veel maatwerk
  • Te weinig interne en/of externe deskundigheid
  • Key-users met kennis zijn niet meer in het bedrijf aanwezig
  • Gebrek aan technische kennis
  • Gebruikers zijn onvoldoende getraind
  • Onvoldoende tijd om kleine aanpassingen door te voeren (bv. aanmaak nieuwe gebruikers)
  • Onvoldoende kennis om kleine aanpassingen door te voeren
  • Afspraken met de leverancier onduidelijk
  • Slecht contact met de leverancier
  • Niet in staat aangedragen oplossingen van de leverancier door te voeren
  • Communicatie naar andere systemen werkt niet meer
  • Dataproblemen
  • Het niet declasseren van legacy applicaties
  • Het systeem is meer gedoe dan een hulp
  • etc…

Verhoog uw sales door goed gebruik te maken van uw software systemen.